آیت الله جنتی: حضرت امام (ره) به یقین رسیده بود

آیت‌الله جنتی: مردم در اطاعت از ولی فقیه و حفظ نظام وحدت کلمه دارند

واکنش دکتر کدخدایی به سخنان رئیس‌جمهور

دستور جلسه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ شورای نگهبان

آیت الله جنتی: ان‌شاءالله سرنوشت آمریکا هم مانند شاه خواهد بود

گزارش تصویری حضور آیت الله جنتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

دکتر کدخدایی:حفظ و گسترش انقلاب اسلامی مستلزم داشتن روحیه انقلابی است

آیت‌الله جنتی: به فرموده امام(ره) باید ثابت کنیم اسلام توان مدیریت دارد

آیت‌الله جنتی: دشمن با ملتی ۸۰ میلیونی طرف است

گزارش تصویری نشست هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

آيت‌الله جنتي: حركت امام راحل، تجديد راه امام حسين عليه‌السلام بود

گزارش تصویری تشییع پیکر مرحوم رضا مقدسی

کد خبر: 850 | تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷:۴۸ - دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ | ارسال نظر مسدود است. | Print This Post Print This Post |

پاسخ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شبهات مطرح شده در ارتباط با معصومین(علیهم‌السلام)


1396/10/25 دوشنبه

پاسخ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شبهات مطرح شده در ارتباط با معصومین(علیهم‌السلام)

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به شبهات مطرح شده درباره نقد معصومین (علیهم‌السلام) پاسخ داد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، متن كامل این اطلاعیه که با امضای آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوي صادر شده، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 
این روز‌ها سخنانی از بعضی از مسئولان مبنی بر جواز نقد پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) و ائمه معصومین (صلوات الله علیهم) شنیده شد که بار دیگر یکی از مسلّمات اعتقادی که محل اجماع قاطبه مسلمین و همچنین یکی از اصول ضروری مذهب حقه تشیع اثنا عشری است را منکر شده‌‌اند که بنا بر این ذکر چند مطلب را وظیفه شرعی خود می‌دانیم:

 1ـ از نظر عقلی، نقد منطقی بدون وجود معیار نقد امکان‌پذیر نیست و معیار نقد عبارت است‌‌از؛ حقایق مسلّمه خطاناپذیر و کلام خدا یعنی قرآن کریم و سنت رسول‌اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) و معصومین (علیهم‌السلام) از این دسته از حقایق مسلمه خطاناپذیرند که خود معیار نقد سایر رفتارها و گفتارهاست و نقد آنچه خود معیار نقد است از نظر منطقی باطل و خطای روشن است.

2ـ خطاناپذیری کلام خدا روشن است و آیه کریمه «لا يَأْتيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ» آن را مورد تأکید صریح قرار داده است. خطاناپذیری و عصمت رسول اکرم در گفتار و رفتار نیز از مسلّمات دین اسلام و مورد اتفاق قاطبه مسلمین است و آیات کریمه «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللهَ» و «وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللهُ وَ رَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ» و «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى»، «إِنْ هُوَ إِلاّ وَحْيٌ يُوحى» و ده‌ها آیه دیگر قرآن کریم بر عصمت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) بلکه بر عصمت قاطبه پیامبران الهی به صراحت دلالت دارند. افزون بر صدها روایت صحیح و مسلم الصدور از نبی‌اکرم و سایر معصومین (علیهم السلام) که عصمت پیامبران الهی بویژه رسول اکرم و ائمه دوازده‌گانه معصوم (سلام‌الله علیهم) را به صراحت اثبات می‌کنند خطاناپذیری امامان از اهل بیت (سلام الله علیهم) نیز در آیات قرآن کریم از قبیل آیه تطهیر، و در روایات صحیح و متواتر فراوانی نظیر حدیث ثقلین «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیه‌الهدی و النور حبل ممدود من السماء الی الارض و عترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض و انظروا کیف تخلفونی فیهما» که مورد اتفاق قاطبه مسلمین و کلیه مذاهب و فرق اسلامی است و ده‌ها روایت مسلّم الصدور دیگر به اثبات رسیده است.

بنابراین نفی عصمت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیّع است.

3ـ اکیداً توصیه می‌کنیم بعضی از مسئوولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و بجای آن تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتار‌ی‌های اقتصادی مردم معطوف و آنچه مردم از شماها انتظار دارند گره‌گشائی از مسائل و مشکلات زندگی آنان است، نه اظهار نظر در مسائل اعتقادی و تخصصی که نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی‌کند که افزون بر مشکلات دنیوی آنان، دین آنان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


 

Let's block ads! (Why?)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ دوشنبه

پاسخ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شبهات مطرح شده در ارتباط با معصومین(علیهم‌السلام)

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به شبهات مطرح شده درباره نقد معصومین (علیهم‌السلام) پاسخ داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، متن كامل این اطلاعیه که با امضای آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد حوزوي صادر شده، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این روز‌ها سخنانی از بعضی از مسئولان مبنی بر جواز نقد پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) و ائمه معصومین (صلوات الله علیهم) شنیده شد که بار دیگر یکی از مسلّمات اعتقادی که محل اجماع قاطبه مسلمین و همچنین یکی از اصول ضروری مذهب حقه تشیع اثنا عشری است را منکر شده‌‌اند که بنا بر این ذکر چند مطلب را وظیفه شرعی خود می‌دانیم:

 1ـ از نظر عقلی، نقد منطقی بدون وجود معیار نقد امکان‌پذیر نیست و معیار نقد عبارت است‌‌از؛ حقایق مسلّمه خطاناپذیر و کلام خدا یعنی قرآن کریم و سنت رسول‌اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلّم) و معصومین (علیهم‌السلام) از این دسته از حقایق مسلمه خطاناپذیرند که خود معیار نقد سایر رفتارها و گفتارهاست و نقد آنچه خود معیار نقد است از نظر منطقی باطل و خطای روشن است.

۲ـ خطاناپذیری کلام خدا روشن است و آیه کریمه «لا يَأْتيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ» آن را مورد تأکید صریح قرار داده است. خطاناپذیری و عصمت رسول اکرم در گفتار و رفتار نیز از مسلّمات دین اسلام و مورد اتفاق قاطبه مسلمین است و آیات کریمه «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللهَ» و «وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللهُ وَ رَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ» و «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى»، «إِنْ هُوَ إِلاّ وَحْيٌ يُوحى» و ده‌ها آیه دیگر قرآن کریم بر عصمت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) بلکه بر عصمت قاطبه پیامبران الهی به صراحت دلالت دارند. افزون بر صدها روایت صحیح و مسلم الصدور از نبی‌اکرم و سایر معصومین (علیهم السلام) که عصمت پیامبران الهی بویژه رسول اکرم و ائمه دوازده‌گانه معصوم (سلام‌الله علیهم) را به صراحت اثبات می‌کنند خطاناپذیری امامان از اهل بیت (سلام الله علیهم) نیز در آیات قرآن کریم از قبیل آیه تطهیر، و در روایات صحیح و متواتر فراوانی نظیر حدیث ثقلین «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیه‌الهدی و النور حبل ممدود من السماء الی الارض و عترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض و انظروا کیف تخلفونی فیهما» که مورد اتفاق قاطبه مسلمین و کلیه مذاهب و فرق اسلامی است و ده‌ها روایت مسلّم الصدور دیگر به اثبات رسیده است.

بنابراین نفی عصمت رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) مخالفت صریح با اسلام و مذهب تشیّع است.

۳ـ اکیداً توصیه می‌کنیم بعضی از مسئوولین از ورود به مسائل اعتقادی و تخصّصی فکری در اظهارات خویش پرهیز کنند و بجای آن تلاش خود را به حل مشکلات معیشتی و گرفتار‌ی‌های اقتصادی مردم معطوف و آنچه مردم از شماها انتظار دارند گره‌گشائی از مسائل و مشکلات زندگی آنان است، نه اظهار نظر در مسائل اعتقادی و تخصصی که نه تنها گرهی از کار مردم باز نمی‌کند که افزون بر مشکلات دنیوی آنان، دین آنان را نیز با مشکل مواجه می‌کند.

 

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 

Let’s block ads! (Why?)

" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious


ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.


آخرین اخبار