طنین نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت-امربه معروف ونهی ازمنکر» در بیش از هزار مدرسه استان سمنان

زنگ آغاز سالتحصیلی جدید در دبیرستان کلکته چی تبریز نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس استان کردستان در دبیرستان شاهد هوشمند سنندج برگزار شد

چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟

تجلی شعورعاشورایی۱۶۰هزاردانش آموزاستان درآیین بازگشایی مدارس

زنگ مدرسه در هنرستان دخترانه شهید مدرس تهران نواخته شد

سالن همایش خیرساز پژوهشسرای دانش آموزی ناحیه سه تبریز افتتاح شد

تربیت دانش آموزان در راستای عمل‌گرایی باشد/ مدرک محوری و بار شدن بر دوش دولت صحیح نیست

زنگ شکوفه ها و غنچه ها در مدارس آذربایجان غربی نواخته شد

نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس ابتدایی استان

۴۳ هزار نوآموز و دانش آموزکلاس اولی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

۳۱ هزار دانش آموز کلاس اولی در مناطق مختلف گیلان وارد مدارس شدند

کد خبر: 5570 | تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶:۳۶ - چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ارسال نظر مسدود است. | Print This Post Print This Post |

مديريت بهينه منابع تنها راه خروج از چالش هاي آموزش و پرورش است

وزير آموزش و پرورش درآئين تكريم و معارفه معاون توسعه مديريت و پشتيباني ؛

مديريت بهينه منابع تنها راه خروج از چالش هاي آموزش و پرورش است

وزير آموزش و پرورش درآئين تكريم و معارفه معاون توسعه مديريت و پشتيباني گفت : مديريت بهينه منابع تنها راه خروج از چالش هاي آموزش و پرورش است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، عصرامروز سيد محمد بطحايي درآئين تكريم و معارفه معاون توسعه مديريت و پشتيباني ، در ساختمان شهيد رجايي ، اظهار كرد : امروزه سازمان هاي عمومي مانند آموزش و پرورش كه ماموريت شان ، خدمت به عموم مردم است همواره با دو چالش روبرو هستند اول افزايش سطح انتظارات و توقعات از اين دستگاه ها و دوم كمبود منابع مالي كافي براي انجام فعاليت هاست.

وي افزود: در چنين دستگاه هايي هرقدر امكانات افزايش يابد دامنه ماموريت ها نيزگسترده مي شود و تنها پاسخ به 2 چالش كمبود منابع و افزايش انتظارات ، مديريت بهينه منابع است .

بطحايي ادامه داد : درآموزش و پرورش منابع مالي قابل توجه است اما بهره وري مناسب از اين منابع صورت نمي گيرد و ممكن است گاهي اوقات اتلاف منابع را نيز شاهد باشيم . بنابراين همه بايد براي افزايش بهره وري تلاش كنند .

وي ، آموزش و پرورش را يكي از متمركزترين سازمان هاي كشور بر شمرد و خاطر نشان كرد :بايد پذيرفت روش هاي سنتي مرسوم ، ديگر درآموزش و پرورش پاسخگو نيست پس تمركزرا بايدكاهش داد زيرا ادامه روش هاي مديريتي فعلي درآموزش و پرورش ، كاهش كيفيت را نيزدر پي خواهد داشت .

وزيرآموزش و پرورش گفت : هنر مسئولين درآموزش و پرورش بايد اين باشد كه با طراحي روش هاي جديد،  بهره وري از منابع را افزايش دهند و براي ورود به اين عرصه نيازمند جرأت و جسارت هستيم زيرا سيستم به روش هاي سنتي عادت كرده است و ممكن است در برابر تغييرات مقاومت كند.

عضو كابينه تدبيرو اميد تصريح كرد : البته هيچ روش سنتي را قبل از جايگزين كردن روش نوين كنار نخواهيم گذاشت .

وي ادامه داد : از زحمات چند ماهه آقاي فرزانه سپاسگزاري مي كنم و ايشان را فردي حرفه اي ، متخصص ، پاك دست و خداترس مي دانم و ازآقاي الهيار مي خواهم مسيري كه آقاي فرزانه درخصوص تمركززدايي ، بودجه ريزي عملياتي ، قيمت تمام شده و مدرسه محوري آغاز نموده است را ادامه دهد .

بطحايي ، الهيار را فردي مجرب درحوزه توسعه مديريت دانست و تصريح كرد : مجلس شوراي اسلامي وي را به عنوان يك كارشناس مورد قبول و مورد وثوق مي شناسد بنابراين انتظار مي رود با تسلطي كه وي بر برنامه ششم توسعه دارد شاهد مشكلات كمتري در آموزش و پرورش باشيم .

وي همچنين، مدرسه محوري ، تمركز زدايي ، تامين منابع با روش هاي جديد و پرهيز از به كارگيري روش هاي سنتي را ازجمله سياست هاي آموزش و پرورش در دولت دوازدهم دانست .  

Let's block ads! (Why?)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، عصرامروز سيد محمد بطحايي درآئين تكريم و معارفه معاون توسعه مديريت و پشتيباني ، در ساختمان شهيد رجايي ، اظهار كرد : امروزه سازمان هاي عمومي مانند آموزش و پرورش كه ماموريت شان ، خدمت به عموم مردم است همواره با دو چالش روبرو هستند اول افزايش سطح انتظارات و توقعات از اين دستگاه ها و دوم كمبود منابع مالي كافي براي انجام فعاليت هاست.

وي افزود: در چنين دستگاه هايي هرقدر امكانات افزايش يابد دامنه ماموريت ها نيزگسترده مي شود و تنها پاسخ به ۲ چالش كمبود منابع و افزايش انتظارات ، مديريت بهينه منابع است .

بطحايي ادامه داد : درآموزش و پرورش منابع مالي قابل توجه است اما بهره وري مناسب از اين منابع صورت نمي گيرد و ممكن است گاهي اوقات اتلاف منابع را نيز شاهد باشيم . بنابراين همه بايد براي افزايش بهره وري تلاش كنند .

وي ، آموزش و پرورش را يكي از متمركزترين سازمان هاي كشور بر شمرد و خاطر نشان كرد :بايد پذيرفت روش هاي سنتي مرسوم ، ديگر درآموزش و پرورش پاسخگو نيست پس تمركزرا بايدكاهش داد زيرا ادامه روش هاي مديريتي فعلي درآموزش و پرورش ، كاهش كيفيت را نيزدر پي خواهد داشت .

وزيرآموزش و پرورش گفت : هنر مسئولين درآموزش و پرورش بايد اين باشد كه با طراحي روش هاي جديد،  بهره وري از منابع را افزايش دهند و براي ورود به اين عرصه نيازمند جرأت و جسارت هستيم زيرا سيستم به روش هاي سنتي عادت كرده است و ممكن است در برابر تغييرات مقاومت كند.

عضو كابينه تدبيرو اميد تصريح كرد : البته هيچ روش سنتي را قبل از جايگزين كردن روش نوين كنار نخواهيم گذاشت .

وي ادامه داد : از زحمات چند ماهه آقاي فرزانه سپاسگزاري مي كنم و ايشان را فردي حرفه اي ، متخصص ، پاك دست و خداترس مي دانم و ازآقاي الهيار مي خواهم مسيري كه آقاي فرزانه درخصوص تمركززدايي ، بودجه ريزي عملياتي ، قيمت تمام شده و مدرسه محوري آغاز نموده است را ادامه دهد .

بطحايي ، الهيار را فردي مجرب درحوزه توسعه مديريت دانست و تصريح كرد : مجلس شوراي اسلامي وي را به عنوان يك كارشناس مورد قبول و مورد وثوق مي شناسد بنابراين انتظار مي رود با تسلطي كه وي بر برنامه ششم توسعه دارد شاهد مشكلات كمتري در آموزش و پرورش باشيم .

وي همچنين، مدرسه محوري ، تمركز زدايي ، تامين منابع با روش هاي جديد و پرهيز از به كارگيري روش هاي سنتي را ازجمله سياست هاي آموزش و پرورش در دولت دوازدهم دانست .  

Let’s block ads! (Why?)

" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious


ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.


آخرین اخبار