طنین نواخته شدن زنگ «مهر و مقاومت-امربه معروف ونهی ازمنکر» در بیش از هزار مدرسه استان سمنان

زنگ آغاز سالتحصیلی جدید در دبیرستان کلکته چی تبریز نواخته شد

آیین بازگشایی مدارس استان کردستان در دبیرستان شاهد هوشمند سنندج برگزار شد

چگونه باید درمحیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟

تجلی شعورعاشورایی۱۶۰هزاردانش آموزاستان درآیین بازگشایی مدارس

زنگ مدرسه در هنرستان دخترانه شهید مدرس تهران نواخته شد

سالن همایش خیرساز پژوهشسرای دانش آموزی ناحیه سه تبریز افتتاح شد

تربیت دانش آموزان در راستای عمل‌گرایی باشد/ مدرک محوری و بار شدن بر دوش دولت صحیح نیست

زنگ شکوفه ها و غنچه ها در مدارس آذربایجان غربی نواخته شد

نواخته شدن زنگ غنچه ها و شکوفه ها در مدارس ابتدایی استان

۴۳ هزار نوآموز و دانش آموزکلاس اولی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

۳۱ هزار دانش آموز کلاس اولی در مناطق مختلف گیلان وارد مدارس شدند

کد خبر: 5530 | تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸:۵۷ - چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ارسال نظر مسدود است. | Print This Post Print This Post |

رويكرد آموزش و پرورش استان بهره وري از ظرفيت همه بخش ها است

مديركل آموزش وپرورش استان گلستان :

رويكرد آموزش و پرورش استان بهره وري از ظرفيت همه بخش ها است

مديركل آموزش وپرورش استان گلستان گفت : رويكرد آموزش و پرورش استان بهره وري از ظرفيت همه بخش ها است.

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان گلستان، در آستانه بازگشايي مدارس، اعضاي شوراي معاونين اين اداره كل با آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر گرگان ديدار و گفتگو كردند.

محمدرضا وطني در گزارش عملكرد آموزش و پرورش استان خود عنوان كرد:رويكردي كه آموزش و پرورش گلستان در دولت يازدهم به كار بست ، بهره وري از تمام داشته ها و ظرفيت هاي موجود بود. از اين رو رشد خوبي در كسب موفقيت هاي كشوري توسط دانش آموزان و همكاران صورت گرفت به نحوي كه طي سه سال گذشته ، از 35 نفر ، به 168 نفر در سال تحصيلي گذشته رسيد.

وطني گفت: در بخش آموزش ابتدايي و متوسطه اول نيز موفقيت هايي داشته ايم اما بيشترين رشد آموزشي را درمتوسطه دوم شاهد بوديم و 2 سال پياپي ، رتبه نخست كشوري رشد درامتحانات نهايي را كسب نموديم.

وي رويكرد صرفا آموزشي ، مغفول ماندن از پرورش، همچنين ارزشيابي بر اساس حفظيات دانش آموزان را از آسيب هاي جدي در آموزش و پرورش عنوان نمود و افزود:رويكرد آموزش و پرورش گلستان در سال تحصيلي جديد توجه جدي به فعاليت پرورشي بوده و تلاش خواهيم كرد در فرايند يادگيري به درك مطلب،تجزيه، تحليل و كاربرد مطالب آموزشي و نهايتا توليد علم و تفكر بر اساس مباحثه و درك عميق مطالب آموزشي صورت پذيرد.

وي با اشاره به جذب غيركارشناسي معلمان در بدنه نظام تعليم و تربيت گفت: متاسفانه در دولت هايي كه با كمبود اعتبارات رو به رو بودند، شاهد جذب نيروهايي بوديم كه از كانال دانشگاه فرهنگيان(تربيت معلم) عبور نكرده و آموزش تخصصي براي آموزگاري را نديدند. بعضا مدارك تحصيلي آنان با شغل معلمي مرتبط نبود.از اين رو تلاش مي شود جذب در آموزش و پرورش تخصصي و گزينش شده باشد تا نيروهايي كه به بدنه نظام تعليم و تربيت افزوده مي شوند، تمام شرايط لازم معلمي را داشته باشند.

مديركل آموزش وپرورش گلستان گفت: آموزش و پرورش مي تواند بيكاري جامعه را مديريت كند و هنرستان هاي فني حرفه اي و كاردانش از مناسب ترين گزينه ها ي رفع معضل بيكاري است.افراد در اين مراكز ، دانش و مهارت كاري را با هم آموزش مي بينند و فعاليتشان مي تواند توليد محور و از بهره وري بيشتري برخوردار باشد از اين رو آموزش و پرورش گلستان در بحث آموزش هنرستان ها، نياز بازار را سرلوحه كار خود قرار داده و هدايت تحصيلي در آن را بر اساس اعلام نياز در بخش هاي صنعت، كشاورزي، خدمات و ... انجام مي دهد.

وي درپايان افزود: توجه و اهميت به نقش خانواده در مدرسه، بر هيچكس پوشيده نيست.لذا انجمن اولياء و مربيان آموزش و پرورش گلستان مي كوشد با تشكيل گروهاي تخصصي از اولياء دانش آموزان و استفاده از ظرفيت و توانايي علمي آنان، متناسب با اهداف مدرسه ، نقش اولياء را پررنگ نمايد.

Let's block ads! (Why?)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش مركز اطلاع رساني وروابط عمومي وزارت آموزش وپرورش به نقل از استان گلستان، در آستانه بازگشايي مدارس، اعضاي شوراي معاونين اين اداره كل با آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر گرگان ديدار و گفتگو كردند.

محمدرضا وطني در گزارش عملكرد آموزش و پرورش استان خود عنوان كرد:رويكردي كه آموزش و پرورش گلستان در دولت يازدهم به كار بست ، بهره وري از تمام داشته ها و ظرفيت هاي موجود بود. از اين رو رشد خوبي در كسب موفقيت هاي كشوري توسط دانش آموزان و همكاران صورت گرفت به نحوي كه طي سه سال گذشته ، از ۳۵ نفر ، به ۱۶۸ نفر در سال تحصيلي گذشته رسيد.

وطني گفت: در بخش آموزش ابتدايي و متوسطه اول نيز موفقيت هايي داشته ايم اما بيشترين رشد آموزشي را درمتوسطه دوم شاهد بوديم و ۲ سال پياپي ، رتبه نخست كشوري رشد درامتحانات نهايي را كسب نموديم.

وي رويكرد صرفا آموزشي ، مغفول ماندن از پرورش، همچنين ارزشيابي بر اساس حفظيات دانش آموزان را از آسيب هاي جدي در آموزش و پرورش عنوان نمود و افزود:رويكرد آموزش و پرورش گلستان در سال تحصيلي جديد توجه جدي به فعاليت پرورشي بوده و تلاش خواهيم كرد در فرايند يادگيري به درك مطلب،تجزيه، تحليل و كاربرد مطالب آموزشي و نهايتا توليد علم و تفكر بر اساس مباحثه و درك عميق مطالب آموزشي صورت پذيرد.

وي با اشاره به جذب غيركارشناسي معلمان در بدنه نظام تعليم و تربيت گفت: متاسفانه در دولت هايي كه با كمبود اعتبارات رو به رو بودند، شاهد جذب نيروهايي بوديم كه از كانال دانشگاه فرهنگيان(تربيت معلم) عبور نكرده و آموزش تخصصي براي آموزگاري را نديدند. بعضا مدارك تحصيلي آنان با شغل معلمي مرتبط نبود.از اين رو تلاش مي شود جذب در آموزش و پرورش تخصصي و گزينش شده باشد تا نيروهايي كه به بدنه نظام تعليم و تربيت افزوده مي شوند، تمام شرايط لازم معلمي را داشته باشند.

مديركل آموزش وپرورش گلستان گفت: آموزش و پرورش مي تواند بيكاري جامعه را مديريت كند و هنرستان هاي فني حرفه اي و كاردانش از مناسب ترين گزينه ها ي رفع معضل بيكاري است.افراد در اين مراكز ، دانش و مهارت كاري را با هم آموزش مي بينند و فعاليتشان مي تواند توليد محور و از بهره وري بيشتري برخوردار باشد از اين رو آموزش و پرورش گلستان در بحث آموزش هنرستان ها، نياز بازار را سرلوحه كار خود قرار داده و هدايت تحصيلي در آن را بر اساس اعلام نياز در بخش هاي صنعت، كشاورزي، خدمات و … انجام مي دهد.

وي درپايان افزود: توجه و اهميت به نقش خانواده در مدرسه، بر هيچكس پوشيده نيست.لذا انجمن اولياء و مربيان آموزش و پرورش گلستان مي كوشد با تشكيل گروهاي تخصصي از اولياء دانش آموزان و استفاده از ظرفيت و توانايي علمي آنان، متناسب با اهداف مدرسه ، نقش اولياء را پررنگ نمايد.

Let’s block ads! (Why?)

" title="Digg this!"target="blank">Digg This! Bookmark on Delicious


ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.


آخرین اخبار